Min lilla vrå

torsdag, april 26, 2007

Grekisk sallad

blir det idag till middag. Jag gjorde en stor låda igår så det blev över till idag också. Jag försöker hitta lite billiga och nyttiga middagsalternativ som passar plånboken så jag ska leta igenom alla mina hundratals recept. Jag har klippt ut från tidningar, klistrat in dem på papper och satt in dem i plastfickor i pärmar. Liknande rätter sitter på samma blad. Typ soppor sitter tillsammans köttfärsrätter tillsammans, potatisrätter tillsammans osv. Ambitiöst va? Ändå skäms jag för att säga att jag sällan provar några nya rätter från de där pärmarna.. Nåt som är ganska enkelt att göra är att klyfta potatis, morötter, palsternacka och vitlök och lägga ner i en form med olivolja. På med flingsalt och in i ugnen 225 gr ca 20-30 min. Mums.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida