Min lilla vrå

fredag, maj 04, 2007

Nu måste det ju hända nåt på jobbfronten snart.. Det känns som att livet springer ifrån mej, som att arbetsmarknaden är som en enda stor Noaks ark och jag inte fick följa med utan sitter kvar på stranden och väntar på nästa båt som aldrig kommer. Jag har ju inte gjort nåt vettigt av min tid heller, jag har låtit två år bara gå till spillo. Jag kunde ju gjort nåt konstruktivt men jag hade ju ingen aning om att jag skulle sitta här idag, två år senare och fortfarande vara utan jobb. Hade jag vetat det redan i början så hade jag använt tiden bättre. men jag hade väl inte i min vildaste fantasi trott att det skulle ta så lång tid att få jobb. Jag funderade ju redan i början på att utbilda mej men tänkte att jag klarar inte att leva på studielån. Det ironiska är att idag lever jag på mindre än studielånet tack vare Reinfeldt och hans kompisar som sänkte a-kassan till 65%. Hur de tror att det ska hjälpa mig att få ett jobb har jag ännu inte klurat ut. Visserligen finns det fler jobb att söka sen en tid tillbaka men det är ju fortfarande lika många sökande till varje plats.
Nån som vill ge mig ett jobb??

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida