Min lilla vrå

onsdag, januari 28, 2009

Knasmage

Ja här går jag och väntar på min diagnos. Jag har tydligen en inflammation i tunntarmen som de tror är Crohns sjukdom. Har gjort en hel hög med undersökningar på längden och tvären och nu ska jag prova kapselendoskopi. Man sväljer en tablett med en kamera i som skickar bilder till en mottagare. Sammanlagt blir det runt 50 000 bilder från munhålan ner till ändtarmen. Man kan nämligen inte se på hela tunntarmen på de andra undersökningarna så detta är mitt sista hopp typ. När jag väl får min diagnos så kan jag få medicin. Så just nu är det ett enda stort väntande. Jag har förutom ont i magen även ont i lederna, mest fötter och knän. Plus att Crohns innebär att tarmen inte tar upp tillräckligt med näring vilket kan förklara min enorma trötthet och brist på energi. Så nu dricker jag näringsdrycker för att bli lite piggare. Det är döden att inte orka göra nåt på kvällar och helger, man har liksom inget liv längre. Två helger nu har jag somnat vid 21-tiden både fredag och lördag. Wohoooo...party!! NOT...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida