Min lilla vrå

söndag, maj 20, 2007

Slutet på historien

Nu har tävlingen stängts och enligt svt:s hemsida så har de fått in tvåtusen bidrag varav 450 st bara sista dagen. Jag pratar alltså om en av Sveriges största novelltävlingar. 6 författare har skrivit början på varsin novell och man skulle då skriva slutet och skicka in.

Jag som haft författardrömmar i många år men aldrig skrivit mer än några dikter tog ju naturligtvis chansen. Jag blev jättenöjd med mitt slut men jag är ju inte dummare än att jag inser konkurrensen. Men hur det än går så har jag iaf skrivit något och jag är stolt över mig själv för det. Man får ju iaf chansen att få bidraget läst av en jury och det är inte så illa.
Det kanske är så att jag ska hålla mig till diktskrivandet. Fast det hade ju varit väldigt roligt att skriva barnböcker..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida