Min lilla vrå

måndag, maj 21, 2007

Varför ska det vara så förbaskat svårt att få ett jobb?? Det är ju lättare att vinna på Lotto känns det som. Jag kan klara av jättemycket fastän jag inte har yrkesutbildning. Men utbildning och erfarenhet verkar vara det enda arbetsgivarna ser idag. Jag har haft flera jobb som jag klarat av utmärkt utan utbildning och genom att bli upplärd på arbetsplatsen. Jag vill inte sitta hemma och uggla, jag vill jobba. Jag vill inte slösa bort de bästa åren av mitt liv på att sitta hemma och skriva jobbansökningar. Det känns helt absurt. Jag är motiverad och kunnig och såå trött på alla trångsynta arbetsgivare. Det har blivit ett elitistiskt jobbsökarsamhälle där bara de med finast utbildning och tjusigast CV får jobben. "Ska vi ha det så här" hade Sverker kunnat säga och så hade han slängt alla arbetsgivare i soptunnan. Jag kan inte låta bli att skratta när jag ser det framför mig...

Nä, fram för lite öppnare intervjuer. Gör som på auditions för film och tv, låt alla som vill komma mellan vissa tider och visa upp sej och få göra ett intryck. Det är ju trots allt personligheten som är viktigast och att man passar för jobbet och det ser man inte på ett papper.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida