Min lilla vrå

onsdag, juli 22, 2009

Onsdag

Igår tog vi det mest lugnt. Jag har fått nåt virus i halsen så jag var rätt dålig i måndags kväll och lite svag och trött även igår. Vi fick handlat lite mat dock och åt tomatsoppa och vitlöksbröd på kvällen. Efter det så gick vi en promenad och besökte Najaden, det gamla skolskeppet som hade öppet hus. Det var väl inte så spännande kanske men lite intressant att se det lilla utrymmet som så många delade på. Sen visade jag Richard det nya biblioteket. Eller nytt och nytt, det var nog två år sen minst som det invigdes men han har inte fått tummarna loss innan så vi tog tillfället i akt nu. Efter det så tittade vi på film hemma hos mej, "Marley och jag" Det handlar om en hund som har damp och som ställer till en massa oreda för sin matte och husse men som ändå är högt älskad. När de var tvungna att avliva hunden rullade tårarna över mina kinder och jag kunde knappt andas. Jag trodde jag skulle bryta ihop. Trodde inte att jag skulle bli så påmind om hur det är att förlora en familjemedlem, det är ändå 15 år sen.
I alla fall så njuter jag av ledigheten och vi får se vad onsdagen har att bjuda på. Pengarna börjar ta slut, tur att det kommer nya på fredag. Så det får bli en billig onsdag och torsdag. Imorgon ska vi iaf gå på standup med en massa olika populära ståuppare, jag hade tur och vann biljetter dit så jag bjuder med Richard.

Over and out

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida