Min lilla vrå

lördag, augusti 11, 2007

Förändringar

Jag har gjort nåt som jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag har bestämt mig för att plugga. Jag har tänkt på det länge men trodde inte jag skulle våga ta steget. Antingen blir det halvtidsstudier och då hoppas jag att jag kan få jobba på halvtid eller så blir det heltidsstudier, iaf en termin. Jag vet inte vad som hänt med mig på sista tiden, jag som alltid tyckt det var jobbigt med förändringar och gjort allt för att undvika dem välkomnar dem nu med öppen famn..Kanske för att jag inte är nöjd med mitt liv som jag har det nu. Jag vill inte lägga mitt liv och min framtid i andras händer, jag vill vara med och styra själv. Som arbetslös gör man just det, lägger allt i andras händer och jag är trött på det. Jag har alltför ofta lyssnat på vad andra människor säger och spelat enligt deras spelregler men det är min spelplan och då borde ju jag bestämma reglerna.

2 kommentarer:

Blogger Terése sa...

Åh, så roligt att du ska börja plugga! Vad ska du läsa för nånting?

6:53 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag hoppas att det går bra med pluggandet!

6:09 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida