Min lilla vrå

fredag, juli 31, 2009

Fredag

Igår var vi ute och åkte båt på marinfestivalen. Vi åkte en holländsk båt som heter Loth Lorien och vi hade valt sämsta tänkbara dag att åka på då vädret var helkass. Regn och blåst och alldeles grå himmel. Vi var bara 9 pers på båten, många hade hoppat av, säkert pga vädret. Det blåste och gungade rejält. Jag är inte sjösjuk men jag blir yr och igår fick jag stå och hålla i relingen och stirra ner på vågorna i vattnet för att hålla yrseln i schack. Lite jobbigt när allting, inklusive huvudet, gungar. Nåja, vi kom iland tre timmar senare, lite blötare och kallare än innan vi steg på men allt som allt var det en trevlig tur trots att vädergudarna inte var på vår sida. På eftermiddagen var vi iväg och tittade på två lägenheter och på kvällen var jag nere med några kompisar och kollade på Barbados. Idag har jag varit i stan och fyndat lite på rean. Det var halva reapriset på många ställen och jag fick införskaffat en ny bikini för 50 kr, två toppar för 30 kr/st och några bh. Ikväll spelar Velvet och Alcazar på festivalen så det blir nog en tur dit ner.

Auf Wiedersehen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida