Min lilla vrå

lördag, september 01, 2007

Nya tag

Jag tycker sommaren har flygit fram och det känns lite vemodigt nu när hösten börjar göra sitt intåg. Fast egentligen älskar jag att gå omkring i prasslande färgsprakande löv och mysa i en varm och go tröja. Eller sitta på ett mysigt fik och dricka varm choklad med vispgrädde och prata bort några timmar med en nära vän. Det är nog egentligen mörkret som är jobbigast. Men man vänjer sig. Jag har alltid sett hösten som en tid för förändring, en nystart. Kanske för att skolåret börjar på höstarna? Denna hösten känner jag att jag själv också är på väg att genomgå en förändring. Det har varit ett tufft halvår med mycket som satt sina spår men jag har även blivit starkare och mer härdad. Det har varit mycket funderingar om livet och vilka val jag ska göra. Jag har även försökt lära känna mig själv bättre och ta reda på vad JAG vill. Vem är jag egentligen? Vad vill jag? Vad drömmer jag om? Är det praktiskt möjligt att genomföra mina drömmar? Hur kan jag gå tillväga? Jag har en tendens att fundera för mycket innan jag gör nåt. Så jag har börjat fråga mig själv: vad är det värsta som kan hända om jag gör si eller så? Är det värt risken jämfört med hur mycket jag kommer att ångra mig om jag inte gör det? Livet är kort och jag vill ha nåt att minnas när jag blir äldre, inte sitta och gräma mig över alla chanser som jag inte tog.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida